TEXTMATERIAL

GUDSTJÄNST

På en gudstjänst i Klöverträsk får du lyssna och vara delaktig i sång och musik, ta del av undervisning och umgås med alla åldrar. Våra gudstjänster tjuvstartar 10:30 med kaffemingel i foajén. Själva gudstjänsten inleds ofta med Barnens minuter och en kort gemensam inledning innan barnen bjuds in till söndagsskola. Vi avslutar alltid med kyrkkaffe och gemenskap i den intilliggande serveringsvåningen. 

Är du nyfiken på Gud? Vill du veta mer om Jesus och den kristna tron eller har du redan en personlig tro? Varmt välkommen att besöka vår bygd och fira gudstjänst med oss i Klöverträsk! 

Titta gärna i vår kalender så ser du när det är dags för nästa Gudstjänst. 

BARN OCH FAMILJ

Vår värdegrund för barnverksamheten utgår från några vägledande bibelord:

”Låt barnen komma till mig och hindra dem inte, ty Guds rike tillhör såna som dem.” 
Mark 10:13-14

”Allt vad ni vill att mänskor ska göra för er, det ska ni först göra för dem”
Matt 7:12

 

LILLA SÖNDAGSSKOLAN (upp till åk 3)

Vi håller till i kyrkans nya lekrum där vi har enklare undervisning, ser på film och leker tillsammans. 


 

STORA SÖNDAGSSKOLAN (åk 4-6)

Oss hittar du i övre salen där vi har åldersanpassad undervisning utifrån ett material som heter ”Leva livet”. Vi går igenom Israels historia, Jesu liv, det han sa och gjorde, samt relationer med varandra och Gud. För mer info om materialet, gå till pingstung.se. 

Hobby'n

Hobby'n är vår populära fritidsverksamhet för barn i förskoleklass och uppåt. Mer om den hittar du här. 

UNDERVISNING | BÖN | LOVSÅNG

BÖN OCH BIBELLÄSNING

En gång varannan vecka träffas vi och läser utvalda texter ur bibeln tillsammans. Vi reflekterar över texterna och på vilket sätt vi kan tolka dem utifrån den värld vi lever i idag. Bibelläsningen avslutas med en bönestund. Om du vill upptäcka bibeln tillsammans med oss är du varmt välkommen till dessa samlingar. När nästa Bön - och bibelläsning infaller kan du se i vår kalender.  

Vill du upptäcka bibeln på egen hand finns det många sätt att göra det på. Ett av dem är att följa en så kallad Bibelläsningsplan. Då får du ett nytt bibelord att utforska varje dag. Bibelläsningsplan för 2018 hittar du här (Bibelsällskapet, tidningen Dagen). 

DET GODA SAMTALET

UNGDOMSVERKSAMHET

Hobby´n

Konfirmationsläsning

SÅNG & MUSIK

I vår lilla församling har sång och musik historiskt alltid haft en central plats i gudstjänstlivet. Vi tror att sången och musiken har en stor plats i varje människas liv på olika sätt och det vill vi ta vara på. Vår önskan är att församlingens sång och musik ska präglas av innerlighet, glädje och delaktighet. 

Lovsångsteam

Vårt lovsångsteam leder ibland lovsång och tillbedjan under våra gudstjänster. Vi i lovsångsteamet vill genom sång och musik hjälpa och inspirera dig som deltar i gudstjänsten att tillbe och komma närmare Gud.

Kören

I vår församling finns en öppen kör under ledning av Urban Johansson. Tycker du om att sjunga? Vill du testa på att sjunga i stämmor? Då är kören något för dig!

 

Håll utkik i vår kalender så ser du när det är dags för nästa övningstillfälle.  

Ingen anmälan krävs men du är välkommen att ta kontakt med Urban Johansson på telefon xxx. 

South Village Gospel

South Village Gospel är en gospelensamble med sin bas i vår församling. Ensemblen består av 11 medlemmar och sjunger allt från countryklingande gospel till klassiska julsånger. Missa inte vår populära julkonsert!

 

Vill du komma i kontakt med oss i South Village Gospel? Besök vår Facebook-sida

TJÄNARGRUPPER

I vår kyrka har du möjlighet att tjäna Gud och människor genom att ingå i en tjänargrupp. Varje tjänargrupp har ansvar för det praktiska arbetet i kyrkan under en månad, t.ex. fikaservering, städning och att vara mötesvärd. En tjänargrupp utgör en trevlig gemenskap och möjliggör allt det som händer i vår församling. 

Vill du vara med i en tjänargrupp? Kontakta vår ordförande Marie Lundberg. 

 

Mission

 

Förhandlingar